ett kollektiv i bromma

(våran tvättställning pajjade precis innan vi drog till Miami så vi kör lite provisorisk lösning så länge...)
 
När man bor i ett kollektiv där alla involverade har totalt olika arbetstider, jag som kommer hem efter 24:00 nästan varje dag jag jobbat, Anna som jobbar vanliga kontorstider 7-4, och Matilda som jobbar allt som har med butikstider att göra, är det rätt skönt att kunna ha sitt eget kryp in där man inte behöver vara extra tyst pga att någon annan redan ligger och sover. 
Sen den dagen jag flyttade in hit har jag och Mattis (mattelou.blogg.se) delat sovrum. Men efter lite mer än ett år innanför samma väggar kom vi på den brilljanta ideen om att vi provar flyttar ut min säng i vardagsrummet istället. Och shajse va man uppskattar att sova ensam ibland alltså, (misstrolka mig inte mattis haha) men när man bor så tätt inpå varandra är det rätt skönt att få sin lilla egna tid ensam ibland.
Visst att Leo har flyttat in provisoriskt ett par månader och sover på soffan, men de lilla vita skynken jag i vanliga fall skärmar av mig med gör jäkligt stor skillnad. 
 
haha, ja varför ens berätta detta? Men faktiskt, alla ni som är emot de här med att bo i kollektiv. Skippa de skitsnacket innan ni provat! Man blir som en ända stor familj och jag tror inte jag skulle kunna klara av att bo helt själv mer än ett par veckor. Visst att man går omkring och är lite små irriterad på varandra ibland över städning disk och sånt skit men ändå, hur tomt skulle det inte bli? Tror jag skulle krypa på väggarna rätt snabbt faktiskt. 
 
SÅ HEJJA GEMENSKAP. HEJJA KOLLEKTIV!

Kommentarer
Postat av: Moa

Kände ni varann innan ni flyttade ihop? (& hur många är ni?) Hur går det med att dela kök, vardagsrum etc. med andra? :D Funderar själv på att bo i kollektiv i framtiden ;)

Svar: Nä vi är från samma stad, Gävle så visste vem Matilda var. Dem andra kände jag inte alls! Vi är tre i vanligs fall men 4 just nu! Vi försöker hjälpas åt med städning osv. Alla har sin hylla i kyl/frys med egen mat osv :)

Kör! Det är skitroligt och ett superbra sätt att lära känna folk i ny Stad! :)
Sofia Larsson

2015-04-13 @ 17:51:49
URL: http://moasiim.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Instagram