I was drunk at the gym

 
 
Någonting jag ofta diskuterar med mig själv uppe i skallen är de här med alkohol och träning i kombination. 
Ni har säkert, precis som jag, hört "tränings junkies" utrycka sig som så att man ska acceptera, respektera och bara låta dem vara nykter en utekväll. Eller ALLA utekvällar för den delen, om dem ens följer med ut dvs. Absolut. Självklart. Det är helt upp till var och en vad dem väljer att stoppa i kroppen. Lika väl som det är okej att ta en extra godisbit till lördagsmyset, ett par glas vin eller varför inte en sötsliskig drink ute på krogen.
Men när det kommer till de stadie att man skall börja klanka ner på varandras val -  HUR kan du gå ut BÅDE fredag OCH lördag den här veckan. alltså hallåååå alkohol = BIG NO! visste du inte de? NYTTIGT du vet. Man MÅSTE äta nyttigt alla dagar i veckan 24/7 annars är du ingen rikigt träningstjej. 
 
Vadå riktig hit och riktig dit. Inte okej, är okej. Kan vi inte bara försöka sluta använda ordet nyttigt. Snälla.
Att vara hälsosam är väl det som borde räknas. Och att vara hälsosam behöver inte betyda PW klockan 05:00 varje morgon i följt av ett stenhårt gympass på kvällen. Aldrig stoppa en kolhydrat i munnen eller få i sig tillsatt socker i kroppen. 
För mig handlar ett hälsosamt liv om en balans mellan allt. Ja exakt. Allt som du själv som individ finner bra för just dig, och är det de jag nämnde tidigare. Kör på, absolut! 
Men vill du hellre träna bara ett par, tre gånger i veckan. Äta glass en dag, ta en kaka till kaffet och äta pasta på kvällen? gör de då, snälla! Eller är du kanske som jag? Gillar att gå upp 05 för att träna, ibland, älskar att festa fredag & lördag, ibland, eller ta den där mumsbiten när någon fyller år om du känner dig lite sötsugen just då. THATS GOOD FOR ME! 
 
whaaa, blir helt tokig på all den här hettsen, Jag har levt den där förbannade träningsjunkiebubblan och jag vill inte tillbaka dit. Aldrig mer, inte en chans. Jag ska ju för fasiken inte upp på någon scen och tävla. Varför ska jag då förbjuda en massa saker? Lev livet mina vänner, precis som ni vill. Lova de!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: linis

Älskar dig världens bästa du! Bamsekramar

2014-11-13 @ 21:33:55
Postat av: Jullis

du kan du gölle<3

2014-11-15 @ 22:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Instagram